بررسي عملكرد در الگوهاي ترسيمي در كودكان عادي و عقب مانده ذهني

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
بيان مسئله:
از نقاشی و خط به عنوان فرافکنی ناهشیار در جهت شناخت شخصیت افراد و حل مشکلات روانی آنها استفاده می شود تا از این طریق بتوان به غم ها، شادی ها، نفرت ها و علایق و هر چیز دیگری که فرد آنها را سرکوب کرده و به ناهشیار خود سپرده است، پی برد.
در این رساله می خواهیم به بررسی عملکرد خط و نقاشی (الگوهای ترسیمی) در بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی بپردازیم. در نقاشی و طراحی های این دسته از کودکان باید به متغیر های مختلفی توجه داشته و به بررسی آنها پرداخت توجه به انتخاب رنگ ها، چگونگی استفاده از قلم و توانایی استفاده از آن، چگونگی ساماندهی به نقاشی در صفحه، محدود و حذف کردن بخش های مختلف یک تصویر، از سوی این کودکان است. به همین جهت تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به سوالات زیر است.

فهرست مطالب:
فصل اول: كليات تحقيق
مقدمه                                            
بيان مسئله                                        
سوالات تحقيق                                        
بيان فرضيه                                        
اهداف تحقيق                                        
تعاريف عملياتي                                          
ضرورت و اهميت تحقيق                                
فصل دوم: پيشينه و ادبيات تحقيق                            
ارزشيابي شخصيت كودكان بر اساس ازمونهاي ترسيمي                     
عقب ماندگي ذهني،معنا و مفهوم عقب ماندگي ذهني                    
تعريف روان شناختي عقب ماندگي ذهني                         
توزيع فراواني عقب مانده ذهني                                
نقاشي هاي فرانكني                                    
سوابق تاريخي و تدوين                                    
نظام نمره گذاري جديد و گسترش يافته                             
فرضيه هاي تصوير ذهني از بدن                                
نقاشي سالم                                        
تفسير ساختار و شكل                                    
نقصيه عصب شناختي                                    
آزمون خانه- درخت- آدم                                
آسيب شناسي عضوي مغز و آزمون بندر گشتالت                        
معرفي آزمون                                        
فرايند هاي موثر در بازنگاري طرح ها                            
ادراك بصري                                        
آزمون ديداري- حركتي بندر گشتالت                            
خطاهاي ترسيم                                        
ارتباط دست نويسي با حس حركت در دانش آموزان كم توان ذهني            
روش(جامعه نمونه و روش نمونه گيري)                            
ابزار(متن دست نويسي)                                    
روايي                                            
روش اجرا                                        
بحث و نتيجه گيري                                    
رابطه يكپارچه بينايي- حركتي با دست نويسي در دانش آموزان كم توان ذهني        
يافته ها                                            
فصل سوم: روش تحقيق                               
جامعه آماري در روش جمع آوري اطلاعات                        
ابزار تخقيق                                        
طرح تحقيق                                         
فصل چهارم: يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها
معرفي مورد و كيسهاي تحقيق                                
ارزيابي رفتاري آزمودني                                 
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري                                    
پيشنهادات                                        
محدوديت ها                                        
منابع و ماخذ
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3645 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 146

حجم فایل:500 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش