یافته ها نشان داد که از دید دانش آموزان محتوای کتاب درسی تعلیمات اجتماعی به طورکلی نقش جنسیتی دختر/پسر را از بعد شناختی، عاطفی و رفتاری معرفی کرده است و در برخی از مؤلفه ها یکی از دو جنس بیشتر معرفی شده است. در کتاب تعلیمات دینی نقش جنسیتی از سه بعد (شناختی، عاطفی و رفتاری) به برابری نزدیکتر شده است و در بعد عاطفی نقش جنسیتی دختر بیشتر مورد توجه بوده است. در کتاب ادبیات فارسی نقش جنسیتی پسر در بعد شناختی معرفی شده است و در بعد عاطفی نقش جنسیتی دختر مورد توجه بوده اما در بعد رفتاری به سمت برابری نزدیک شده است. براساس نتایج، علی رغم تغییرات مهمی که در سال های اخیر در تدوین محتوای کتاب های درسی صورت پذیرفته و محتوای آن ها بازنگری شده است، کماکان کلیشه ها و تفکرات قالبی در زمینه انعکاس نقش جنسیتی وجود دارد.
تعداد مشاهده: 2572 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 13
حجم فایل:13,379 کیلوبایت