پاورپوینت استارتاپ های کشاورزی،فرصت استراتژیک برای صنعت کشاورزی با رویکرد تحلیل داده و تصمیم گیری هو

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

پاورپوینت استارتاپ های کشاورزی،فرصت استراتژیک برای صنعت کشاورزی با رویکرد تحلیل داده و تصمیم گیری هوشمند


استارت آپ ها چه کمکی به صنعت کشاورزی می کنند؟

استارت آپ ها در کشوری مانند آمریکا به صنعت کشاورزی کمک های بسیار زیادی کرده اند و ایران هم از مزیت های استارت آپ ها بی نصیب نمانده و به سرعت در حال پیشرفت است.

با افزایش نفوذ اینترنت در جوامع تغییرات بسیار زیادی در جوامع و سبک زندکی افراد به وجود آمده است. علاوه بر این اینترنت تاثیرات بسیار زیادی را بر روی صنعت های مختلفی مانند کشاورزی گذاشته است. در چند سال اخیر اسم استارت آپ ها زیاد شنیده اید. در این مقاله سعی بر این داریم که چند استارت آپ قوی در این حوزه را با یکدیگر بررسی کنیم و بفهمیم که این استارت آپ ها چه تاثیری بر روی این صنعت گذاشته اند.

آمریکا یکی از کشور های پیشرو در این صنعت می باشد به طوری که تا سال 1870 کشاورزی شغل بیشتر آمریکایی ها بود ولی با توجه به رشد سریع این کشور تغییرات بسیار زیادی در این صنعت به وجود آمد. کشاورزی از حالت دستی و کوچک خارج شده و با تولید انواع تراکتور، تیلر ها و تجهیزات پیشرفته حالت صنعتی به خود گرفته است. زمین های چند صد هزار متری به زیر کشت رفتند و دامداری های بسیار بزرگی به وجود آمدند البته از تاثیر استارت آپ ها بر روی این صنعت نمی توان چشم پوشی کرد.

استارت آپ یا همان کسب و کار  های نو پا، اسمی است که پیش تر از قبل به گوش شما می خورد و احتمالا با آن آشنایی داشته باشید. افراد با بر پا کردن استارت آپ، دست به کاری نوین زده اند و محصولی جدیدی را تولید می کنند. در بیشتر مواقع، استارت آپ ها باعث رشد و بازدهی شرکت ها و کارخانه های مختلف می شوند و در موارد دیگر، سببِ افزایش فروش و سود آوری خواهند شد. این افراد با ایده های جدید و کاربردی، سبب سودآوری های بسیاری برای شرکت ها،تولیدکنندگان و فروشندگان می شوند.


امروزه با توجه به رشد جمعیت و نیاز به مواد غذایی بیشتر، همواره بر مساحت زمین­های زراعی زیر کشت افزوده می­شود. یکی از چالش های پیش روی این روش از کشت، کمبود زمین های حاصل خیز مناسب کشت می باشد. از طرفی با کشت مداوم محصولات در بستر خاک، سطح آب های زیرزمینی رو به کاهش می یابد و خاک زمین زیر کشت رفته رفته شود می شود.

در سال های اخیر شیوه ای جدید برای کشت محصولات خوراکی علی الخصوص سبزیجات و صیفی جات به کار گرفته می شود که چالش های کشت در زمین های زراعی را ندارد. در این شیوه کشت، بستر پرورش گیاه مایع می باشد و نام این روش کشت نیز به همین دلیل کشت هیدروپونیک می باشد. در این روش تمام نیازهای غذایی گیاه از طریق مایعی مغذی که ریشه های گیاهان در آن شناور است، تامین می شود.



استارتاپ‌های فعال حوزه اینشورتک در کشاورزی

https://cafekeshavarz.ir/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C.jpg

از آنجایی که اثرات تغییرات آب‌و‌هوایی (خشکسالی و سیل) خطرات در کشاورزی و تولید مواد غذایی را تشدید می‌کند، نیاز به حمایت از کشاورزان خرده پا، هرگز بیشتر از این نبوده است. یکی از این نوآوری‌هایی که برای افزایش انعطاف‌پذیری کشاورزان خرده‌مالک در برابر تغییرات آب‌و‌هوایی طراحی شده است، بیمه مبتنی بر شاخص آب‌وهوا است که از فناوری برای کمک به کشاورزان برای مدیریت خطرات آب‌و‌هوایی استفاده می‌کند.

استارتاپ پولا، راه حل کنیا برای عبور کشاورزان از شن‌های روان

«پولا» (Pula) مستقر در کنیا یکی از چندین استارتآپ است که از فناوری برای کمک به کشاورزانی که با برداشت ضعیف مواجه هستند استفاده می‌کند. این شرکت اینشورتک کشاورزی که در سال ۲۰۱۵ توسط کارآفرین هلندی «رز گوسلینگا» و «توماس نجرو» تأسیس شد، اکنون بیش از ۵ میلیون کشاورز را در بیش از ۱۶ کشور بیمه کرده است.

کشاورزی مخاطره آمیز است. گوسلینگا که در تانزانیا بزرگ شده و قبلاً در رواندا کار می‌کرده است، می‌گوید: «وقتی بیمه داشته باشید، یک بنیاد ایجاد می‌کنید، در غیر این صورت، شما در شن‌های روان قرار خواهید داشت

https://cafekeshavarz.ir/wp-content/uploads/2022/08/pula.jpg

بیمه کشاورزی در کشورهای در حال توسعه به ویژه در آفریقا، اغلب برای کشاورزان خرده پا غیرقابل دسترس است. شرکت‌های بیمه به داده‌های باکیفیت برای بررسی و تضمین محصولات نیاز دارند، در حالی که مشکلات لجستیکی، دسترسی به مزارع را سخت می‌کند. هزینه‌های بیمه محصولات، اغلب برای کشاورزان بسیار زیاد است و آنها فرآیند اداری را بسیار طاقت فرسا می‌دانند.

این استارت‌آپ از یادگیری ماشینی و داده‌های آب‌و‌هوا و تولید تاریخی برای ارائه «بیمه شاخص سطح محصول» به کشاورزان استفاده می‌کند. این نوع پوشش، پرداخت را بر اساس میانگین عملکرد یک منطقه در نظر می‌گیرد.

این روش، همراه با خرد کردن داده‌ها، نیاز به نظارت دقیق توسط بیمه‌گر را کاهش می‌دهد، پولا کشاورز را با سایر محصولات مورد نیاز کشاورزان مانند بذر، کود و وام بیمه می‌کند. بر این اساس، توزیع‌کننده بذر یا ارائه دهنده وام، به جای کشاورز منفرد، مشتری استارتآپ است.

این شرکت همچنین با سازمان‌های چندجانبه از جمله برنامه جهانی غذا، بانک مرکزی نیجریه و دولت‌های زامبیا و کنیا، آژانس‌های توسعه، ارائه‌دهندگان مالی، خریداران کالا، تجمیع‌کنندگان و اپراتورهای شبکه تلفن همراه نیز همکاری می‌کند.

در اوایل ماه جاری، پولا به بیش از ۸۰۰ کشاورز ذرت‌‌کار شهرستان کرینیاگا در مرکز کنیا که در نتیجه خشکسالی و خسارت هجوم ملخ، متحمل کاهش محصول شده بودند، پرداخت داشته است.

ریچارد کانسل و پلتفرم استیبل

«ریچارد کانسل»، یک بازاریاب سابق و توسعه‌دهنده نرم‌افزار، در حالی که در یک مزرعه خانوادگی پرورش گاو در سامرست، جنوب غربی انگلستان بزرگ می‌شد، تأثیر قیمت‌های نوسان را تجربه می‌کرد. بعدها، زمانی که در سال ۲۰۱۵ در شیکاگو کار می‌کرد، شاهد سقوط قیمت شیر ​​بود که معیشت هزاران نفر را ویران کرد.

هزینه‌های پوشش‌دهی برای بسیاری از مزارع خانوادگی بسیار زیاد است و اکثر کالاهای کشاورزی فاقد بازارهای آتی کارآمد هستند و مدیریت ریسک را برای کشاورزان تقریبا غیرممکن می‌کند مگر اینکه یارانه‌هایی از سوی دولت ها وجود داشته باشد.

https://cafekeshavarz.ir/wp-content/uploads/2022/08/stable.jpg

اما کانسل می‌خواست راهی برای ارائه حفاظت با هزینه کمتر پیدا کند، بنابراین، در سال ۲۰۱۶، یک پلتفرم آنلاین با دسترسی آسان بنام «استیبل» (Stable) را راه‌اندازی کرد.

ریچارد از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و برای آن از متخصصان دانشگاه‌های لیورپول، هاروارد و لیسبون کمک گرفته است.

این پلتفرم با ارجاع به ۷۰۰۰ شاخص قیمت محصولات کشاورزی که توسط ۶۰ سازمان خصوصی و دولتی از ۷۰ کشور ارائه شده است، حق بیمه را ذکر می‌کند و کشاورز می‌تواند انتخاب کند که آن را به صورت یکجا یا اقساط ماهانه پرداخت کند.

کانسل می‌گوید: «این مانند بیمه خودرو است.» او، ۴۶.۵ میلیون دلار سرمایه اولیه را با حمایت سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز جمع‌آوری کرد و اکنون شروع به کار با کسب‌وکارهای مواد غذایی در ایالات متحده و همچنین سازمان‌های کشاورزی کرده است.

ریچارد در کلمبیا، به تامین‌کننده آووکادو کمک می‌کند تا نوسانات درآمد را در حین ایجاد بازار صادراتی خود برطرف کند.

این مجموعه در قیمت درباره‌ی ما خود نوشته است:

«ترکیب علم داده مدرن با تمرکز مشتری قدیمی، استیبل را قادر می سازد تا مدیریت ریسک را دوباره تصور کند، استیبل بندرگاه امنی برای مشاغلی است که در معرض قیمت‌های بی‌ثبات هستند

بیماپیما یک طرح کارآمد در آفریقا

Acre Africa، یکی از ذینفعان یک پلتفرم در کنیا است که در این مناطق، در حوزه فناوری جدید، سرمایه‌گذاری کرده است. این برنامه به کشاورزان، برنامه‌های بیمه محصولات متناسب را ارائه می‌دهد تا به آنها کمک کند تا شکست محصول را به دلیل الگوهای نامطلوب آب‌و‌هوا کاهش دهند.

این امر از طریق استفاده از یک محصول بیمه‌ی خرد، معروف به «بیماپیما» (BIMA PIMA) انجام می‌شود که به طور خلاصه به «بیمه در بیت‌های مقرون به صرفه» ترجمه می‌شود.

در شروع فصل کشاورزی، یک کشاورز یک کارت بیما پیما با کیسه بذر یا کود خریداری می‌کند، کارت را از طریق تلفن خود فعال می‌کند، حق بیمه اولیه که ۵۰ شیلینگ کنیا است را می‌پردازد البته آن را می‌تواند دوباره شارژ کند.

https://cafekeshavarz.ir/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7.jpg

Acre Africa، مزرعه را با استفاده از سرویس محلی‌سازی موبایل، برچسب‌گذاری کرده و سپس ترکیبی از داده‌های ماهواره و ایستگاه هواشناسی تعیین می‌کند که آیا کشاورز در صورت خشکسالی یا باران بیش از حد در زمین خود، مستقیماً در حساب تلفن همراه خود، پرداختی دریافت می‌کند یا خیر؟

ترکیبی از طراحی هوشمند و نوآوری دیجیتال به کشاورزان، سهولت خرید کارت‌های بیماپیما در نمایندگی‌های کشاورزی محلی، استفاده از سیستم، قابلیت شارژ کردن و گزینه‌هایی برای پرداخت حق بیمه در مقادیر کم و در طول زمان را ارائه می‌دهد.

مدل قیمت‌گذاری تضمین می‌کند که اکثر کشاورزان که ۸۹ درصد آنها قبلاً هرگز به خدمات بیمه دسترسی نداشته‌اند می‌توانند از عهده بیمه برآیند.

به عنوان مثال، حق بیمه ۵۰ شیلینگ کنیا، دارای پرداخت بالقوه ۱۰٪ است که معادل ۵۰۰ شیلینگ است و برای خرید یک کیسه نهال کافی است.

برای افزایش شفافیت، اعتماد و سرعت بخشیدن به پرداخت‌ها به کشاورزان، طرح «بیماپیما» دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصی‌سازی شده است که به رفع نگرانی‌‌ها و رمز و راز بیمه کمک می‌کند.

«بیما پیما» دقیقا چیست؟

BIMA PIMA  به کشاورزان بیمه شاخصی ارائه می‌دهد که از آنها در برابر خطرات مربوط به آب‌و‌هوا برای محصولات محافظت می‌کند. هنگامی که یک کشاورز ثبت نام کرد، Acre Africa شروع به نظارت بر مزرعه از طریق ماهواره خواهند کرد. پرداخت‌ها با بارندگی کم یا کمبود آن آغاز می‌شود. این توسط داده‌های ماهواره‌ای تعیین شده و توسط ایستگاه هواشناسی تکمیل می‌شود.

  • بیما‌پیما به طبقه‌های مختلف کشاورزان اجازه می‌دهد تا از مجموعه‌ای از بسته‌ها انتخاب کنند که متناسب با نیازها و مقرون به صرفه بودن در آن زمان باشد.

  • آن مقیاس‌پذیر بوده و دارای مزیت استفاده آسان، سهولت توزیع و منبع درآمد است. زیرساخت فناوری محصول تقریباً کل فرآیند را خودکار می‌کند، بنابراین هزینه های مدیریت نسبتاً پایین باقی می‌مانند.

  • در مغازه‌ها قابل دسترسی بوده و کشاورزان بدون نیاز به امضای اسناد خط مشی، آن را با استفاده از تلفن همراه و پیامک فعال می‌کنند.

  • کشاورزان می‌توانند حق بیمه را در مقادیر کم در یک دوره زمانی بپردازند.

در میان پروژه‌های مختلف بیمه کشاورزی، مؤسسه تحقیقات سیاست غذایی بین‌المللی – یک اندیشکده مستقر در واشنگتن – بیمه مبتنی بر تصویر را بررسی کرده است.

این موسسه به کشاورزان امکان می‌دهد تا از گوشی‌های هوشمند برای عکس گرفتن از محصولات خود استفاده کنند که به حداقل رساندن هزینه‌های تأیید خسارت کمک  و بیمه محصولات را برای آنها در دسترس‌تر می‌کند.

پنج استارت آپ برتر در حوزه ی کشاورزی در آمریکا


در چند سال اخیر، استارت آپ نامی است که بسیار شنیده ایم. اما استارت آپ در حوزه ی کشاورزی موجب چه دست آورد هایی برای کشاورزان و مصرف کنندگان می گردد. این تجارت های نو پا چه تاثیری در حوزه ی کشاورزی دارند. آیا تاثیراتشان بر مصرف کنندگان نیز مشاهده می شود؟

تا سال 1870، کشاورزی شغل اغلب مردم آمریکا بوده است. پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده آمریکا دارای مزارع و زمین های کشاورزی بسیار عظیم می باشد. تجهیزات پیشرفته ی کشاورزی مانند انواع تراکتور ها و ماشین آلات صنعتی به بهبود روز افزون زمین های کشاورزی کمک شایانی کرده است. اما از طرفی نمی توان نقش استارت آپ ها را در کشاورزی نادیده گرفت.

استارت آپ یا همان تجارت های نو پا، نامی است که در چند سال اخیر به گوش بسیاری از مردم خورده است. افراد با بر پا کردن استارت آپ، دست به کاری نوین زده و موجبِ تولید محصولی جدید می گردند. در بیشتر مواقع، استارت آپ ها باعث رشد بازده ی شرکت ها و کارخانه های متفاوت می شوند؛ و در بسیاری از موارد دیگر، سببِ افزایش فروش و سود آوری برای شرکت می گردند. این افراد با ایده های جدید و کاربردی، سبب سودآوری های بسیاری برای شرکت ها،تولیدکنندگان و فروشندگان می شوند. در زیر به چند استارت آپ در حوزه ی کشاورزی در کشور آمریکا می پردازیم و نگاهی اجمالی داریم به ایده های نوین این استارت آپ ها.

برخی از استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی آمریکا:

  1. شرکت AcCode به باغداران انگور یا به صاحبان تاکستان ها در مراحل مختلف کمک می کند. او با مدیریت نیروی کار، باغداران را از ابتدا تا مراحله ی برداشت انگور، در نگهداری و رشد محصول با بیشترین بازده، یاری می کند. این شرکت با بالا بردن بازده ی تاکستان ها باعث تولید مرغوب ترین انگور آمریکا شده است.

  2. شرکتbayer (بایر)، یکی دیگر از استارت آپ های موفق و مهم در زمینه ی کشاورزی می باشد. با وقوع شرایط آب و هوایی نا مناسب، محدود شدن منابع طبیعی و افزایش جمعیت، نیاز به نو آوری در حوزه ی کشاورزی به شدت احساس می شد. در شرکت بایر افرادی به منظور شکل دهی مناسب به صنعت کشاورزی با به این صنعت گذاشتند. آنان با ایجاد نوآوری در فرآیند به دنیا آمدن یک محصولِ کشاورزی، از ابتدا تا هنگامِ برداشتِ محصول، سبب پیشرفت چشمگیری در حوزه ی کشاورزی شدند. آنان با بررسی و مطالعه ی عمیق ترین لایه های زمین تا بالا ترین ماهواره ها، توانستند نبوغ کشاورزان را با علوم مدرن بیامیزند و سبب رشد عظیمی در صنعت کشاورزی شوند. آنان برای بهبود تغذیه، افزایش سود و افزایش بازده ی زمین های کشاورزی هیچ گاه دست از تلاش بر نداشتند. آن ها متعهد شده اند همیشه راه حل بهتری را به همه ی کشاورزان ارائه دهند. ضمن اینکه متعهد شده اند همیشه انتخاب درست تری برای مصرف کنندگان ایجاد کنند. این شرکت معتقد است با بهبود صنعت کشاورزی و اهمیت دان به مصرف کننده، سببِ حفظِ کره ی زمین می شوند. این شرکت با دارا بودن سایت های بزرگ و مختلف اقدام به خدمت رسانی به کشاورزان در سرتاسر جهان می کند. این شرکت با دارا بودن گروه های مختلف در سراسر جهان توانسته با بیش از 30 زبان مختلف، با مردم دنیا ارتباط برقرار نماید.


3- شرکت دیگر، شرکت AGERpoint  می باشد. این استارت آپ، مدیریتِ باغ های تولید آجیل و مرکبات را به عهده دارد. شرکت AGERpoint با استفاده از داده های ماهواره ای اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد درختان، اندازه ی شاخ و برگ ها و قطر تنه و … بدست آورده سبب شده به نتایج مهمی به منظور پرورش و رشد بیشتر و بهتر محصولات این باغ ها دست یابد. این استارت آپ باعث شد در سال 2017 رکورد فروش 3 میلیون دلاری شکسته شود.


کشاورزی نوین و پیشرفت در نوآوری های مربوط به صنعت کشاورزی و شیوه ی کشاورزی، در جهت کمک به کشاورزان شکل گرفته است. استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی موجب افزایش بهره بری و کاهش از دست رفتن منابع طبیعی مانند آب، زمین و انرژی می شوند. طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی، افزایش و رشد جمعیت و افزایش تخریب محیط زیست، بزرگترین تهدید برای بشر می باشد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، جهان برای رفع چالش های پیش رو به سیستم های کار آمد با روش های نوین نیاز دارد تا بتوانند برای رسیدن به راه حل های نو، موجب پیشرفت و بهبود صنعت کشاورزی شوند.

4- شرکت Arvegenix یک استارت آپ قدیمی است و در حال توسعه ی شرکت خود با نام Pennycress می باشد. این شرکت نقد جدیدی در چرخه ی تولید ذرت و سویا ایجاد کرده است. با بررسی، آزمایش و مطالعه خاک کشاورزی، ضعف زمین کشاورزی را برطرف کرد و سببِ بهبود محصولات شد. شرکت Arvegenix موجب شد کشاورزان به سودی بسیار بالایی دست یابد.


استارت آپ های موفق، از ارزش های اخلاقی بسیار بالایی برخوردارند و این بیانگر نحوه ی صحیحِ سنجش خود و همکاران خود می باشد. آن ها با مزارع با مساحت ای مختلف در سراسر جهان خدمت می کنند و تلاش می کنند نوآوری هایشان تا حد امکام در دسترس همه قرار گیرد. آن ها کشاورزان را تشویق می کنند تا شیوه های کشاورزی خود را بهبود ببخشند. استارت آپ ها، کشاورزان را در به دست آوردن راه حل های جدید و مناسب، جهت حل مشکلات و چالش های کشاورزی، راهنمایی می کنند.

5- آخرین استارت آپ مربوط به شرکت BluWrap می باشد. این شرکت با استفاده از یک تکنیک بسیار پیشرفته موجب ماندگاری بیشتر پروتئین به مواد غذایی شد. این شرکت با اختراع یک تکنیک سبب شد یکی از تولیدکنندگان مواد غذایی پروتئینی به درآمدی بالغ بر 18.6 میلیون دلار دست یابد. این شرکت در حال حاضر یکی از قوی ترین استارت آپ ها در به وجود آوردن ایده های نو در حوزه ی کشاورزی می باشد.

استارت آپ ها به منظور ارائه ی راه حل های نوآورانه برای بهره مندی کشاورزان و مصرف کنندگان ایجاد شده اند و بر اساس یک توسعه ی پایدار قدم بر می دارند. تجارت های نو پا بر اساس اصول اخلاقی کاملا مشخص به عنوان یک رهبر در صنعت و به هدف بهبود استاندارد ها و بهبود امنیت جهانی غذا ایده های نوین خود را با کشاورزان به اشتراک میگذارند. از این رو می توان گفت استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی سببِ حفاظت از محصولات کشاورزی برای نسل های آینده نیز می شوند.

استارت آپ ها به منظور ارائه ی راه حل های نوآورانه برای بهره مندی کشاورزان و مصرف کنندگان ایجاد شده اند و بر اساس یک توسعه ی پایدار قدم بر می دارند. تجارت های نو پا بر اساس اصول اخلاقی کاملا مشخص به عنوان یک رهبر در صنعت و به هدف بهبود استاندارد ها و بهبود امنیت جهانی غذا ایده های نوین خود را با کشاورزان به اشتراک میگذارند. از این رو می توان گفت استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی سببِ حفاظت از محصولات کشاورزی برای نسل های آینده نیز می شوند.

فهرست:

-استارتاپ چیست؟

تاریخچه استارتاپ 

چه تفاوت‌های بنیادی بین یک کسب‌وکار سنتی با یک استارتاپ وجود دارد؟

معیارهای تفاوت یک کسب‌وکار استارتاپی با سایر کسب‌وکارها چیست؟

انواع استارت آپ :۶ نوع استارت آپ که دولت ها باید بشناسند

استارتاپ های حوزه کشاورزی

خرید و فروش آنلاین محصولات کشاورزی

استارتاپ های حوزه کشاورزی دنیا در بخش فروش آنلاین

نمونه هایی از استارتاپ های کشاورزی درجهان

پنج استارت آپ برتر در حوزه ی کشاورزی در آمریکا

کاربرد استارتاپ های کشاورزی

ضرورت و اهمیت استارت‌آپ ها در بخش کشاورزی

وضعیت استارت آپ های بخش کشاورزی در جهان

وضعیت استارت آپ های بخش کشاورزی در ایران

چالش ها و فرصت های کلیدی حوزه کشاورزی

کارکرد و وضعیت استارت آپ های بخش کشاورزی در دوران شیوع کرونا

موانع و چالش های استارت آپ های بخش کشاورزی

رابطه استارت آپ ها با کارآفرینی و اشتغالزایی

جای خالی استارتاپ‌های کشاورزی در ایران و فعالیت خوب آن‌ها در هند

استارتاپ های کشاورزی فعال در هند

رشد استارت‌آپ‌های فناوری کشاورزی در هند:

کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی در ایران

۱۰ استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا

استارتاپ‌ کشاورزی؛ بازوی توانمند کشاورزان در ارتقا صنعت غذا

استارت آپ های آگریتک

موانع موجود در کشاورزی هند

چرا AgriTech و آینده آن؟

برنامه های HindRise در فناوری کشاورزی

یافتن جریان نقدی برای چند استارتاپ منتخب کشاورزی:

ترویج استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان AgriTech از طریق مدل کارآفرینی روستایی

تسهیلات مالی برای حمایت مالی از خانواده های کشاورز

گسترش آگاهی از طریق بازاریابی

4 استارت آپ برتر که از هوش مصنوعی برای غلبه بر تنگناهای کشاورزی در هند استفاده می کنند.

9 استارت آپ برتر کشاورزی در سال 2022

12 استارت آپ AgTech که با هوش مصنوعی کشاورزی را متحول کردند

استارت آپ های Agritech انگلستان شرکت ربات های کوچک

به گفته سرمایه گذاران برتر، 14 استارت آپ کشاورزی

  نوآوری AgriTech فناوری‌ها و استارت‌آپ‌های در حال رشد  

نقشه نوآوری AgriTech گرایش‌های نوآوری برتر و 8 استارت‌آپ امیدوارکننده

کشاورزی عمودی(Vertical Farming)

هوش مصنوعی و داده های بزرگ

هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ها

راه حل های فناوری کشاورزی در حال ظهور

چه کسی از راه حل های AgriTech سود می برد؟

دینامیک کشاورزی – پشتیبانی از کشاورزی سرتاسر

آیا کشاورزی پایدار می تواند سیستم غذایی خراب را برطرف کند؟

کشاورزی پایدار چیست؟

چرا کشاورزی پایدار بسیار مهم است؟

کشاورزی جایگزین چیست؟

کشاورزی ارگانیک

کشاورزی احیا کننده

کشاورزی پایدار در مقابل کشاورزی صنعتی

اثرات زیست محیطی

تاثیرمنفی کود دامی برمحیط زیست

سلامت عمومی

مزایای کشاورزی پایدار

چه چیزی کشاورزی را پایدار می کند؟

بکارگیری مدیریت یکپارچه آفات (IPM)

ادغام دام و محصولات زراعی

کاشت محصولات پوششی

سیاست کشاورزی و مزرعه پایدار

بزرگترین تهدیدهای کنونی برای پایداری کشاورزی چیست؟

ده شرکت رهبری انقلاب Agtech

میکروژن بیوتکنولوژی

5 استارت آپ برتر AgriTech در خاورمیانه

آینده صنعت AgriTech در خاورمیانه چیست؟

ایجاد استارتاپ های کشاورزی برای جوانان تونسی

15شرکت از بهترین شرکت های  کشاورزی در استرالیا

8 استارت آپ کانادایی Agtech که به رشد کشاورزان کمک می کنند

نوآوری و تحقیق و توسعه در محصولات کشاورزی

استارت‌آپ‌های بین‌المللی کشاورزی درهلند

آینده پایدار در NL




دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 1474 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 240

حجم فایل:13,942 کیلوبایت

 قیمت: 150,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    240اسلاید